Har du smerter i eller omkring knæet?

Knæskader er en hyppig årsag til smerte og begrænset bevægelighed for mange mennesker.

Forebyggelse spiller en vigtig rolle i at reducere risikoen for knæskader. Dette kan omfatte opvarmning før træning, brug af korrekt teknik og udstyr, og styrketræning for at styrke musklerne omkring knæet.

Vi har samlet nogle af de mest almindelige årsager til smerter i knæet, og giver dig de øvelser og den vejledning du skal bruge, så du kan komme hurtigt i gang med din genoptræning og arbejde hen imod en smertefri og aktiv tilværelse.

Overbelastning af knæ skyldes ofte træning med høj intensitet

Overbelastning af dit knæ

Har du et ømt eller hævet knæ? Og får du smerter i dit knæ, når du er aktiv? Så har du formentlig overbelastet dit knæ.  

Vi giver dig råd og vejledning. 

Akutte knæskader kræver genoptræning

Skade i knæet

Har du slået eller vredet dit knæ i en aktivitet eller sport?  Har du herefter haft smerter, nedsat bevægelighed og måske en oplevelse af at benet låser eller føles ustabilt? Så kan du have fået en skade i knæet. 

Få råd og vejledning til genoptræningen.

Slidgigt i knæ nedsætter aktivitetsniveauet

Knæartrose

Vågner du om morgenen med en følelse af stivhed og nedsat bevægelighed i knæet? Og reduceres smerterne når du er kommet i gang med dagen, men kommer retur sidst på dagen? Så kan du have artrose (slidgigt) i knæet.

Læs med her og bliv klogere på symptomer, behandling og træning.