PrimaCare For Behandlere

Har I styr på arbejdsmiljøet?

Med en arbejdspladsvurdering (APV) bliver det nemmere at identificere arbejdsmiljøproblemer, og derved skabe et sundere og mere sikkert arbejdsmiljø.

 

En APV er en vurdering af arbejdsmiljøet på arbejdspladsen, og omfatter både fysiske, psykiske og sociale faktorer. Første skridt i processen er at identificere de områder, der kan forbedres og vurderet alvoren af dem. Derefter skal der udarbejdes handlingsplaner, hvor det besluttes, hvordan og hvornår de enkelte problemer skal håndteres samt hvem der har ansvaret for det. Til sidst skal der tages stilling til, hvordan og hvornår der skal følges op på, om de indsatser, der sættes i gang, har den ønskede effekt. Således bliver APV’en et vigtigt redskab til at sikre, at rammerne på arbejdspladsen understøtter, at medarbejderne kan udføre deres arbejde sikkerheds- og sundhedsmæssigt forsvarligt.

Det er et lovkrav, at alle virksomheder med ansatte gennemfører en arbejdspladsvurdering mindst hver tredje år. Det er dog et absolut minimum, som forudsætter, at der ikke sker ændringer i arbejdet, i arbejdsmetoder eller arbejdsprocesser. Hvis der sker ændringer, som kan have betydning for arbejdsmiljøet, har virksomheden pligt til at revidere arbejdspladsvurderingen.

I PrimaCare gør vi det nemt for virksomheder at undersøge og arbejde med arbejdsmiljøet – uanset branche og arbejdsfunktion. Vi hjælper med at systematisere arbejdsmiljøarbejdet, og gør det nemmere for virksomheder at tage stilling til eventuelle arbejdsmiljøproblemer og forebygge, at de udvikler sig.

 

 

Kontaktinformation

Er I interesseret i at høre mere?

  kontakt@prima-care.dk