PrimaCare For Behandlere

Skab en sund arbejdskultur

 

Kulturen på en arbejdsplads er en foranderlig størrelse, der påvirkes af ledere, medarbejdere og udefrakommende faktorer. Det er dog vigtigt, at kulturen bevæger sig i en positiv retning, da den kan påvirke medarbejdernes sundhed og trivsel.

 

Enhver arbejdsplads har sin egen kultur. Det handler om kollektive værdier, normer og adfærd. Kulturen kommer blandt andet til udtryk i elementer, man straks kan fornemme, se og høre, når man træder ind på arbejdspladsen. Det kan være i indretningen, påklædningen og omgangstonen. Men kulturen kommer også til udtryk i mere underliggende signaler, såsom kommunikationsformen,  ledelsesstilen, hvordan der samarbejdes og opfattelsen af, hvad der gør en person til en god kollega. Det kan være svært at se kulturen, når man har arbejdet det samme sted i et stykke tid, men ikke desto mindre er det vigtigt at prøve at gøre sig klog på den kultur, der er på netop jeres arbejdsplads, og hvordan den påvirker medarbejderne.

I PrimaCare tilbyder vi oplæg om sund kultur på arbejdspladsen. I vil opnå viden om kommunikation og samarbejde samt hvordan man arbejder proaktivt for at skabe og vedligeholde en god kultur på arbejdspladsen med henblik på at forebygge mistrivsel, konflikter og samarbejdsudfordringer.

 

Form, varighed og format kan tilpasses efter ønske og prissættes herefter.

 

 

Kontaktinformation

 

Er I interesseret i at høre mere?

  kontakt@prima-care.dk

Flere ydelser

Tilstrækkelig i det utilstrækkelige

Den mentale værktøjskasse

Psykisk førstehjælp